Kontynuując wątek user135 sprawdziłem numery części to:
02T311361S
02T311158AJ
Czekam aż ktoś się tego podejmie.Mnie mod z dłuższa piątka zajął trochę zanim znalazłem części ;-)
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Witam,
Pytanie zasadnicze. Dlaczego nikt nie założył trybów 0.706 od Passata B6 1.6 MPI (np skrzynie GPM, JJU)? Przecież takie tryby pasują do tej skrzyni i są właśnie kompromisem między zbyt krótkim 0.74 a zbyt długim 0.67. Planuję coś takiego zrobić w swoim Audi A3 z taką skrzynią i silnikiem jak w waszych Skodach, jednak w oryginale te tryby są drogie, a używki ciężko dostać.
Zostaw komentarz:
-
-
od 28s do 42s. https://youtu.be/NvpIt121sxQ?t=28
Musisz zdjęć ten dekielek i odbezpieczyć dwa koła zębate. Wszystko zostało już opisane w tym wątku.
Naprawdę zaopatrz się w ten przyrząd do zdejmowania zabezpieczeń. Bez tego to jakaś tragedia była zamiast pracy lekkiej i przyjemnej człowiek sobie pluł w brodę.
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie,
Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kół zębatych piątego biegu.
Kiedyś widziałem filmik na YT o wymianie, czy ktoś widział taki filmik i może wkleić linka?
Zostaw komentarz:
-
-
Piękna sprawa, cały czas się tym fascynuje
Wyciek oleju z górnej uszczelki zrobiony, brak dymu, nieprzyjemny zapach spod maski lekko odczuwalny, idzie w dobrym kierunku. Wczoraj 300 km autostrady, ubyło 2mm oleju na miarce bagnetu (na moje jeżdżenie autostradowe sprawa akceptowalna), wcześniej ta sama trasa to 3/4 miarki bagnetu czyli ok. 750ml (duuużo). Dzisiaj kolejne 100 km, nie mierzyłem jak olej, ale proszę Państwa... te obroty... Peeetaaardaaa! 
3600 obr/min - 138 km/h z licznika, 129 km/h z GPS
3700 obr/min - 142 km/h z licznika, 132 km/h z GPS
20200319_172956.jpgOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Na 100% nie. Ja dosłownie 2 tygodnie temu wymieniałem łożyska w skrzyni. I szukając warsztatu który mi to zrobi rozesłałem do kilku pytania, gdzie z miejsca dostałem odpowiedzi, że w mojej skrzyni taka usterka to niemal standard. Na forum golfa V jest nawet cały temat w tym zakresie. Zakład któremu auto oddałem do naprawy bardzo dokładnie sprawdził skrzynię i stwierdzono, że po prostu materiał łożysk jest taki a nie inny - producent zaoszczędził i tyle. Na dodatek mechanik mnie... pochwalił za wymianę zębatek 5 biegu, bo jak sam stwierdził 3000 obr. przy 100 km/h - ktoś kto to projektował musiał być chyba pijany.
Zostaw komentarz:
-
-
Może tak, może nie - wiesz, ja nie zmieniałem przełożeń w skrzyni a łożyska poleciały i tak (w jednym z wątków, które podlinkowałeś jest mój post o tym).Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpisWięc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste
Wymieniaj łozyska i ciesz sie spokojną jazdą
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie skrzynia zaczęła mi trzeszczeć! Jak wcisnę sprzęgło to milknie, jak puszczę sprzęgło to znowu tak dziwnie terkocze. I nie, nie są to moje dieslowskie wtryski MED'y. odgłosy zarówno na benzynie jak i gazie. Podczas jazdy jest skrzynia głośniejsza.
Jak czytałem w tych dwóch tematach:
Tu piszemy TYLKO o problemach i usterkach oraz zadajemy pytania jak sobie z nimi poradzić. Stuki, hałasy, utraty mocy, awarie, defekty, itd.
Czy ktoś spotkał się z dźwiękiem pobrzękiwania słyszalnego jedynie na zewnątrz samochodu z okolicy lewego koła podczas postoju i pracy na luzie? Dźwięk
to raczej to podwójne łożysko poszło.
Więc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste
Zostaw komentarz:
-
-
Mówisz o tym? - już zrobiona uszczelka pod deklem i blok silnika wytarty z oleju...
Jadę znowu do mechanika, będziemy szukali dalej przyczyny, mam nadzieję że nie ukręca się jakieś łożysko w tej nowej skrzyni, byłby smuteczek bo gwarancja się kończy na skrzynie za 30 dni, muszę pośpieszyć się z tym tematem
Tymczasem film - zachęta dla jeszcze niezdecydowanych... Zapraszam do wnikliwej analizy poniższych filmów - w lewym głośniku słyszycie dźwięk sprzed modyfikacji (górny ekran), w prawym głośniku słyszycie dźwięk po modyfikacji skrzyni (dolny ekran), polecam słuchać na słuchawkach. Można mieć pewne przemyślenia jak 600 obr/min mniej wpłynęło znacznie na dynamikę i prędkość maksymalną - moje wrażenie po modyfikacji jest takie, jakbym przesiadł się na jakiegoś niedużego Diesla z uszkodzonym turbo. Filmy mogą też być dla wielu odpowiedzią: czy dłuższa piątka, czy szósty bieg czy kupić diesla i nie świrować z biedowaniem na LPG
W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.
A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?
W kwestii obrotów:
I w kwestii spadku dynamiki:
Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
nie masz czasem wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów od strony kolektora wydechowego?
Daje to dokładnie taki objaw jak opisałeś - przy dużej prędkości obrotowej i drogowej, gdzie ciśnienie jest dość spore i olej wylewa się na kolektor rozgrzany prawie do czerwoności - stąd dym.
Poniżej 100 km/h już nie ma takiego ciśnienia i wszystko wysycha.
Obejrzyj dobrze tamta ścianę silnika.
No chyba że masz już zlokalizowane dokładne źródło dymienia.
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć, od kiedy założyłem skrzynie 6b w Touranie mam dziwny problem i nie mogę już sobie z tym poradzić. Silnik BSE, dyferencjał 5,067 i szóstka 0,646. Kiedy wyjeżdżam na ekspresówkę lub autostradę i jadę ok. 30 minut z prędkością 145km/h przy obrotach 3700, zatrzymuje się na stacji, otwieram maskę i spod maski zaczyna wydobywać się biały dym, wpada on też przez układ wentylacji do kabiny, jest tak nieprzyjemny że można się zatruć albo co najmniej zwrócić drugie śniadanie. Po około 5 minutach silnik stygnie, dym znika. Jeśli z ekspresówki lub autostrady zjadę na drogę krajową i przez parę minut jadę wolniej, ok. 90km/h nie ma tego objawu, podejrzewam, że silnik studzi się w tym czasie powietrzem wpadającym z grilla. Podejrzewam, albo instalację LPG i być może brak dotrysku benzyny przy wyższych obrotach, bo nie widzę, żeby benzyny ubywało ze zbiornika przy jeździe przy ponad 3500 obr/min lub kiepskiej jakości olej w skrzyni, który zaczyna się gotować i traci właściwości smarne. Mam też wrażenie, jakby po takiej jeździe przez parę minut skrzynia trochę głośniej chodziła, jak to wszystko ostygnie jest już ok. W miedzy czasie zauważyłem wyciek z uszczelki pod deklem, wymieniłem uszczelkę i wymyłem blok silnika, dalej wycieków nie widzę, a ten ohydny dym cały czas jest po bardziej "aktywnej" jeździe. Czy macie jakieś pomysły, u Was po wydłużeniu biegu nie było takich dziwnych historii? Touran na oryginalnej piątce osiągał prędkość według licznika 179km/h, przy nowej szóstce dochodzi do 165km/h i dalej przyspieszenie od 179km/h liczy się w kilku minutach, od 100km/h do 150km/h idzie całkiem dobrze (ok. 30 sekund), a od 150km/h do 160km/h to ok. 40 sekund...Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Zostaw komentarz:
-
-
Nie, post #575Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?
Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
Zobacz zanim zaczniesz stan dekielka, jeżeli znacznie koroduje, to na pewno uszczelka będzie do wymiany. U mnie po lekkim oczyszczeniu rdza zeszła, i z zewnątrz stan uszczelki był dobry, w środku okazało się że również, więc już nie musiałem wymieniać.
Zostaw komentarz:
-
-
A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpisAle, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.
Dodaj info że 2l tego oleju.
Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..
Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.
Zostaw komentarz:
-
-
Ale, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpisDziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju
Dodaj info że 2l tego oleju.
Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..
Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.
Zostaw komentarz:
-
-
Dziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
Przełożenie 0,67:
Q2T311158Q zamiennie Q2T311158AT lub AL
Q2T311361C lub Q2T311361AB
+ Łożysko
Przełożenie 0,74:
Q2T311361B
Q2T311158P
+ Łożysko
Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju
Olej przekładniowy:
Numer katalogowy G052512A2 został wycofany, na jego miejsce wprowadzono numer G055512A2.
Uszczelka Dekla pokrywy skrzyni biegów do ustalenia po ściągnięciu dekla lub w ASO tak przynajmniej się dowiedziałem.
Gdyby coś było źle w tych numerach i tym co jest potrzebne to proszę poprawcie mnie. Proponował bym również o wskazanie warsztatów gdzie te modyfikacje można wykonać bo nie mam możliwości zrobić tego samemu. Czy ktoś z okolic Trójmiasta to robił i jest w stanie mi to wykonać ?
Zostaw komentarz:
-
-
To są takiego rodzaj pierścienie. Tylko tak jak wyżej sprawdź czy pasują do tej skrzyni.Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpishttps://anda.auto.pl/pierscienie-zab...di-p-4976.html. Czy to są te pierścienie zabezpieczające?
Zostaw komentarz:
-
-
Kształtem podobna. Sprawdź tylko czy do twojej skrzyni pasuje.Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpisCzy to jest ta uszczelka dekla? https://www.czesciaso.pl/pl/p/Uszcze...SEAT-SKODA/748
Zostaw komentarz:
-
-
https://anda.auto.pl/pierscienie-zab...di-p-4976.html. Czy to są te pierścienie zabezpieczające?
Zostaw komentarz:
-
-
Czy to jest ta uszczelka dekla? https://www.czesciaso.pl/pl/p/Uszcze...SEAT-SKODA/748
Zostaw komentarz:
-
-
Czy mógłbyś pokazać jedna aukcję/ofertę z taką ceną?Zamieszczone przez jerzoll Zobacz wpiscała skrzynie od benzyny kupicie za 250-300zł z 5 0,74
Zostaw komentarz:
-
-
Tak, rozmawiałem z tym sprzedawca na allegro i do 555zł zszedł mi z ceną, ale koniec końców używki kupiłem. Także negocjuj. Zdecydowanie kup pierścienie zabezpieczające, ja w LVN miałem dwa pierścienie 2,2mm. Ciekawe czy ktoś z braku laku próbował włożyć tam pierścień segera, bo wtedy kolejny demontaż jest o niebo lepszy. Już miałem na nich luzy, a co dopiero po ponownym ich założeniu.Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpisWitam,
Panowie potrzebuje informacji, chce w swojej skrzyni LVN w 1.6 MPI zmienić 5 bieg, czy te graty będą ok https://allegro.pl/oferta/komplet-ko...-50-8851036555 ? Czy potrzebuje jeszcze czegoś do wykonania tego modu? Czy ktoś w trójmieście jest mi to w stanie wykonać? Pozdrawiam.
Zobacz zanim zaczniesz stan dekielka, jeżeli znacznie koroduje, to na pewno uszczelka będzie do wymiany. U mnie po lekkim oczyszczeniu rdza zeszła, i z zewnątrz stan uszczelki był dobry, w środku okazało się że również, więc już nie musiałem wymieniać.
Ja z chęcią powtórzył bym tego moda, ale jestem z Łodzi ;-)
Zostaw komentarz:
-
-
Przydały by się jeszcze pierścienie zabezpieczające (są chyba trzy grubości) i oczywiście nowy olej, ewentualnie uszczelka dekla. Niektórzy narzekali na łożysko igiełkowe, że jest za duży luz, poczytaj jest w tym wątku.Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpisWitam,
Panowie potrzebuje informacji, chce w swojej skrzyni LVN w 1.6 MPI zmienić 5 bieg, czy te graty będą ok https://allegro.pl/oferta/komplet-ko...-50-8851036555 ? Czy potrzebuje jeszcze czegoś do wykonania tego modu? Czy ktoś w trójmieście jest mi to w stanie wykonać? Pozdrawiam.
Zostaw komentarz:
-
-
Mnie interesuje zmiana 5 biegu, skrzynie mam po remoncie i szkoda jej
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: