[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Kontynuując wątek user135 sprawdziłem numery części to:
    02T311361S
    02T311158AJ

    Czekam aż ktoś się tego podejmie.Mnie mod z dłuższa piątka zajął trochę zanim znalazłem części ;-)

    Zostaw komentarz:


  • user135
    odpowiedział(a)
    Witam,

    Pytanie zasadnicze. Dlaczego nikt nie założył trybów 0.706 od Passata B6 1.6 MPI (np skrzynie GPM, JJU)? Przecież takie tryby pasują do tej skrzyni i są właśnie kompromisem między zbyt krótkim 0.74 a zbyt długim 0.67. Planuję coś takiego zrobić w swoim Audi A3 z taką skrzynią i silnikiem jak w waszych Skodach, jednak w oryginale te tryby są drogie, a używki ciężko dostać.

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    od 28s do 42s. https://youtu.be/NvpIt121sxQ?t=28
    Musisz zdjęć ten dekielek i odbezpieczyć dwa koła zębate. Wszystko zostało już opisane w tym wątku.
    Naprawdę zaopatrz się w ten przyrząd do zdejmowania zabezpieczeń. Bez tego to jakaś tragedia była zamiast pracy lekkiej i przyjemnej człowiek sobie pluł w brodę.

    Zostaw komentarz:


  • Tede007
    odpowiedział(a)
    Panowie,
    Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę kół zębatych piątego biegu.
    Kiedyś widziałem filmik na YT o wymianie, czy ktoś widział taki filmik i może wkleić linka?

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Piękna sprawa, cały czas się tym fascynuje Wyciek oleju z górnej uszczelki zrobiony, brak dymu, nieprzyjemny zapach spod maski lekko odczuwalny, idzie w dobrym kierunku. Wczoraj 300 km autostrady, ubyło 2mm oleju na miarce bagnetu (na moje jeżdżenie autostradowe sprawa akceptowalna), wcześniej ta sama trasa to 3/4 miarki bagnetu czyli ok. 750ml (duuużo). Dzisiaj kolejne 100 km, nie mierzyłem jak olej, ale proszę Państwa... te obroty... Peeetaaardaaa!

    3600 obr/min - 138 km/h z licznika, 129 km/h z GPS
    3700 obr/min - 142 km/h z licznika, 132 km/h z GPS

    20200319_172956.jpg
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • Lesiu34
    odpowiedział(a)
    Na 100% nie. Ja dosłownie 2 tygodnie temu wymieniałem łożyska w skrzyni. I szukając warsztatu który mi to zrobi rozesłałem do kilku pytania, gdzie z miejsca dostałem odpowiedzi, że w mojej skrzyni taka usterka to niemal standard. Na forum golfa V jest nawet cały temat w tym zakresie. Zakład któremu auto oddałem do naprawy bardzo dokładnie sprawdził skrzynię i stwierdzono, że po prostu materiał łożysk jest taki a nie inny - producent zaoszczędził i tyle. Na dodatek mechanik mnie... pochwalił za wymianę zębatek 5 biegu, bo jak sam stwierdził 3000 obr. przy 100 km/h - ktoś kto to projektował musiał być chyba pijany.

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
    Więc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste
    Może tak, może nie - wiesz, ja nie zmieniałem przełożeń w skrzyni a łożyska poleciały i tak (w jednym z wątków, które podlinkowałeś jest mój post o tym).

    Wymieniaj łozyska i ciesz sie spokojną jazdą

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Panowie skrzynia zaczęła mi trzeszczeć! Jak wcisnę sprzęgło to milknie, jak puszczę sprzęgło to znowu tak dziwnie terkocze. I nie, nie są to moje dieslowskie wtryski MED'y. odgłosy zarówno na benzynie jak i gazie. Podczas jazdy jest skrzynia głośniejsza.
    Jak czytałem w tych dwóch tematach:


    to raczej to podwójne łożysko poszło.
    Więc mam najważniejsze pytanie, czy winna temu stanowi może być moja wymiana 5 biegu?? Olej wymieniłem wszystko było czyste

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Mówisz o tym? - już zrobiona uszczelka pod deklem i blok silnika wytarty z oleju...
    Jadę znowu do mechanika, będziemy szukali dalej przyczyny, mam nadzieję że nie ukręca się jakieś łożysko w tej nowej skrzyni, byłby smuteczek bo gwarancja się kończy na skrzynie za 30 dni, muszę pośpieszyć się z tym tematem



    Tymczasem film - zachęta dla jeszcze niezdecydowanych... Zapraszam do wnikliwej analizy poniższych filmów - w lewym głośniku słyszycie dźwięk sprzed modyfikacji (górny ekran), w prawym głośniku słyszycie dźwięk po modyfikacji skrzyni (dolny ekran), polecam słuchać na słuchawkach. Można mieć pewne przemyślenia jak 600 obr/min mniej wpłynęło znacznie na dynamikę i prędkość maksymalną - moje wrażenie po modyfikacji jest takie, jakbym przesiadł się na jakiegoś niedużego Diesla z uszkodzonym turbo. Filmy mogą też być dla wielu odpowiedzią: czy dłuższa piątka, czy szósty bieg czy kupić diesla i nie świrować z biedowaniem na LPG

    W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.

    A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?



    W kwestii obrotów:




    I w kwestii spadku dynamiki:

    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    nie masz czasem wycieku spod uszczelki pokrywy zaworów od strony kolektora wydechowego?

    Daje to dokładnie taki objaw jak opisałeś - przy dużej prędkości obrotowej i drogowej, gdzie ciśnienie jest dość spore i olej wylewa się na kolektor rozgrzany prawie do czerwoności - stąd dym.
    Poniżej 100 km/h już nie ma takiego ciśnienia i wszystko wysycha.

    Obejrzyj dobrze tamta ścianę silnika.



    No chyba że masz już zlokalizowane dokładne źródło dymienia.

    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Cześć, od kiedy założyłem skrzynie 6b w Touranie mam dziwny problem i nie mogę już sobie z tym poradzić. Silnik BSE, dyferencjał 5,067 i szóstka 0,646. Kiedy wyjeżdżam na ekspresówkę lub autostradę i jadę ok. 30 minut z prędkością 145km/h przy obrotach 3700, zatrzymuje się na stacji, otwieram maskę i spod maski zaczyna wydobywać się biały dym, wpada on też przez układ wentylacji do kabiny, jest tak nieprzyjemny że można się zatruć albo co najmniej zwrócić drugie śniadanie. Po około 5 minutach silnik stygnie, dym znika. Jeśli z ekspresówki lub autostrady zjadę na drogę krajową i przez parę minut jadę wolniej, ok. 90km/h nie ma tego objawu, podejrzewam, że silnik studzi się w tym czasie powietrzem wpadającym z grilla. Podejrzewam, albo instalację LPG i być może brak dotrysku benzyny przy wyższych obrotach, bo nie widzę, żeby benzyny ubywało ze zbiornika przy jeździe przy ponad 3500 obr/min lub kiepskiej jakości olej w skrzyni, który zaczyna się gotować i traci właściwości smarne. Mam też wrażenie, jakby po takiej jeździe przez parę minut skrzynia trochę głośniej chodziła, jak to wszystko ostygnie jest już ok. W miedzy czasie zauważyłem wyciek z uszczelki pod deklem, wymieniłem uszczelkę i wymyłem blok silnika, dalej wycieków nie widzę, a ten ohydny dym cały czas jest po bardziej "aktywnej" jeździe. Czy macie jakieś pomysły, u Was po wydłużeniu biegu nie było takich dziwnych historii? Touran na oryginalnej piątce osiągał prędkość według licznika 179km/h, przy nowej szóstce dochodzi do 165km/h i dalej przyspieszenie od 179km/h liczy się w kilku minutach, od 100km/h do 150km/h idzie całkiem dobrze (ok. 30 sekund), a od 150km/h do 160km/h to ok. 40 sekund...
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis

    A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?
    Nie, post #575

    Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis

    Zobacz zanim zaczniesz stan dekielka, jeżeli znacznie koroduje, to na pewno uszczelka będzie do wymiany. U mnie po lekkim oczyszczeniu rdza zeszła, i z zewnątrz stan uszczelki był dobry, w środku okazało się że również, więc już nie musiałem wymieniać.

    Zostaw komentarz:


  • robak1602
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
    Ale, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.
    Dodaj info że 2l tego oleju.
    Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..

    Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
    Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
    I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.
    A czy uszczelkę od pokrywy dekla wymieniałeś ?

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
    Dziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
    Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
    085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju
    Ale, że jak? Wystarcza tylko 2, by zdjąć 5 bieg i ponownie go założyć. Fabrycznie jest 2,2mm więc takie należy kupić.
    Dodaj info że 2l tego oleju.
    Katalogi części samochodowe. Auto części zamienne VAG ETKA Online. Skoda. Octavia. (2009 - 2013). wałek napędowy. dla 5cio bieg.skrz.manual.. kola i walki..

    Nie potrzebne są żadne ściągacze do kół zębatych. Tylko szczypce do ściągnięcia tych 2 pierścieni zabezpieczających
    Tylko ja mówię o skrzyni LVN.
    I co do łożyska ja go nie wymieniałem. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale wyglądało dobrze.

    Zostaw komentarz:


  • robak1602
    odpowiedział(a)
    Dziękuje za odpowiedź pejo. Podsumuje dla innych co by nie musieli kopać tematu od początku jak ja to zrobiłem:
    Przełożenie 0,67:
    Q2T311158Q zamiennie Q2T311158AT lub AL
    Q2T311361C lub Q2T311361AB
    + Łożysko

    Przełożenie 0,74:
    Q2T311361B
    Q2T311158P
    + Łożysko

    Pierścienie zabezpieczające do skrzyni:
    085398008 6sztuk po 2 z każdego rodzaju

    Olej przekładniowy:
    Numer katalogowy G052512A2 został wycofany, na jego miejsce wprowadzono numer G055512A2.

    Uszczelka Dekla pokrywy skrzyni biegów do ustalenia po ściągnięciu dekla lub w ASO tak przynajmniej się dowiedziałem.

    Gdyby coś było źle w tych numerach i tym co jest potrzebne to proszę poprawcie mnie. Proponował bym również o wskazanie warsztatów gdzie te modyfikacje można wykonać bo nie mam możliwości zrobić tego samemu. Czy ktoś z okolic Trójmiasta to robił i jest w stanie mi to wykonać ?


    Zostaw komentarz:


  • tinware91
    odpowiedział(a)
    Chyba skoszę się na kolejne auto z 1.6MPI... Na wstępie modyfikacja na 6-biegów
    Gdyby ktoś Was przy dyfrze 4,533 i na piątce 0,673 nagrał film przyspieszenia od 80km/h do 160km/h byłbym wdzięczny.
    Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
    https://anda.auto.pl/pierscienie-zab...di-p-4976.html. Czy to są te pierścienie zabezpieczające?
    To są takiego rodzaj pierścienie. Tylko tak jak wyżej sprawdź czy pasują do tej skrzyni.

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
    Kształtem podobna. Sprawdź tylko czy do twojej skrzyni pasuje.

    Zostaw komentarz:


  • robak1602
    odpowiedział(a)
    https://anda.auto.pl/pierscienie-zab...di-p-4976.html. Czy to są te pierścienie zabezpieczające?

    Zostaw komentarz:


  • robak1602
    odpowiedział(a)
    Czy to jest ta uszczelka dekla? https://www.czesciaso.pl/pl/p/Uszcze...SEAT-SKODA/748

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jerzoll Zobacz wpis
    cała skrzynie od benzyny kupicie za 250-300zł z 5 0,74
    Czy mógłbyś pokazać jedna aukcję/ofertę z taką ceną?

    Zostaw komentarz:


  • Kris_hawk
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
    Witam,
    Panowie potrzebuje informacji, chce w swojej skrzyni LVN w 1.6 MPI zmienić 5 bieg, czy te graty będą ok https://allegro.pl/oferta/komplet-ko...-50-8851036555 ? Czy potrzebuje jeszcze czegoś do wykonania tego modu? Czy ktoś w trójmieście jest mi to w stanie wykonać? Pozdrawiam.
    Tak, rozmawiałem z tym sprzedawca na allegro i do 555zł zszedł mi z ceną, ale koniec końców używki kupiłem. Także negocjuj. Zdecydowanie kup pierścienie zabezpieczające, ja w LVN miałem dwa pierścienie 2,2mm. Ciekawe czy ktoś z braku laku próbował włożyć tam pierścień segera, bo wtedy kolejny demontaż jest o niebo lepszy. Już miałem na nich luzy, a co dopiero po ponownym ich założeniu.
    Zobacz zanim zaczniesz stan dekielka, jeżeli znacznie koroduje, to na pewno uszczelka będzie do wymiany. U mnie po lekkim oczyszczeniu rdza zeszła, i z zewnątrz stan uszczelki był dobry, w środku okazało się że również, więc już nie musiałem wymieniać.

    Ja z chęcią powtórzył bym tego moda, ale jestem z Łodzi ;-)

    Zostaw komentarz:


  • pejo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robak1602 Zobacz wpis
    Witam,
    Panowie potrzebuje informacji, chce w swojej skrzyni LVN w 1.6 MPI zmienić 5 bieg, czy te graty będą ok https://allegro.pl/oferta/komplet-ko...-50-8851036555 ? Czy potrzebuje jeszcze czegoś do wykonania tego modu? Czy ktoś w trójmieście jest mi to w stanie wykonać? Pozdrawiam.
    Przydały by się jeszcze pierścienie zabezpieczające (są chyba trzy grubości) i oczywiście nowy olej, ewentualnie uszczelka dekla. Niektórzy narzekali na łożysko igiełkowe, że jest za duży luz, poczytaj jest w tym wątku.

    Zostaw komentarz:


  • robak1602
    odpowiedział(a)
    Mnie interesuje zmiana 5 biegu, skrzynie mam po remoncie i szkoda jej

    Zostaw komentarz:


  • jerzoll
    odpowiedział(a)
    cała skrzynie od benzyny kupicie za 250-300zł z 5 0,74

    Zostaw komentarz:

Pracuję...